کد محصول:373-9-90
موجودی: موجود
سرشناسه : جها نپور، نوید، -
عنوان و نام پديدآور : فنون یادگیری : از ابتدا ) ۱( .../ سرپرست تالیف نوید جهانپور ؛ تهیه و تنظیم
موسسه تندخوانی نصرت.
مشخصات نشر : تهران: نوید جهانپور، ۱۳۹۵ .
مشخصات ظاهری : 86 ص .؛ ۵/ ۵×۱۴ / ۲۱ سم.
شابک : 0- 16 73 - 04- 964- 978 : ۱۲۰۰۰۰ ریا ل
وضعیت فهرست نویسی:فیپا
يادداشت:عنوان روی جلد: فنون تندخوانی: از ابتدا) ۱(...
یادداشت:کتابنامه.
عنوان روی جلد:فنون تندخوانی: از ابتدا) ۱(...
موضوع:تن دخوانی
موضوع:مطالعه و فراگیری
شناسه افزود ه :موسسه تندخوانی نصرت
رده بندی کنگره : ۱۳۹۵ ۹ف ۹ج/ ۵۴ / LB۱۰۵۰
رده بندی دیویی : ۴۳۲ / ۴۲۸
شماره کتابشناسی ملی : ۴۲۱۹۰۸۸
مقدمه ناشر 7
مقدمه 8
تاریخچه تندخوانی 9
اصول و مبانی SPEEDREADING (تندخوانی) 9
یک تمرین ساده 10
تمرین دوم 10
فصل اول: جایگاه فعلی 12
سرعت در مطالعه 13
انواع مطالعه 14
آواخوانی درونی 15
اختلال خواندن 15
فصل دوم: شروع دوره تندخوانی 18
کلاسهای حضوری تندخوانی 19
دورههای مجازی 19
سی دی های آموزشی 20
کتابهای تندخوانی 20
فصل :مهارتهای لازم برای مطالعه سازماندهی شده 22
مفهوم تندخوانی 23
تقویت حافظه 24
تقویت تمرکز 24
خلاصه نویسی 25
روشهای مطالعه 26
فصل: نتیجه نهایی یک دوره تندخوانی 29
سرعت من به کجا خواهد رسید 30
ضمانت برای تندخوان شدن 30
فصل: مطالب بیربط فعلا
تندخوانی برای کودکان 31
درک ارتباط بین کلمات
برنامه ریزی 27
چه کسانی میتوانند تندخوان شوند 15
تدریس تندخوانی 10
آیا تندخوان شدن برای شما ایده مناسبی است؟ 15
چه میخوانیم
تندنوشتن 34
تندفکر کردن 34
تندیادگیری 35
روشهای مختلف خواندن کتاب
خلاصه و نتیجه گیری 39
منابع فارسی 42
منابع انگلیسی
شماره صفحه طبق صفحه بندی کتاب نیست
مقدمه
یک روز میثم به دفترم اومد و از اینکه نمیتوانست همانند دیگر دوستانش مطالعه کند و درس بخواند شکایت داشت. وی ابراز میکرد که هنگام مطالعه حواس او مدام پرت میشود و نمیتواند یک متن را تا انتها تمام کند. من به او پیشنهاد دادم که در یکی از کلاسهای تندخوانی شرکت کند و تلاش کند که مشکلات مطالعه خود را با یافتن روشهایی برای مطالعه صحیح و سازماندهی شده برطرف کند. بعد از شش ماه، با من تماس گرفت و ازینکه میتوانست با سرعت زیاد مطالعه کند و یک کتاب را شب امتحان به طور کامل مرور کند بسیار خوشحال بود. میثم معتقد بود که قبلا حتی یکبار هم نمیتوانست کتاب را شب امتحان مرور کند اما اکنون میتوانست در دو یا سه ساعت، کتاب درسی خود را چند بار مرور کند و نمرات خوبی را به دست بیاورد. بیشتر از همه اینکه دیگر دوستانش از روش مطالعه او متعجب بودند خوشحال بود. شاید شما هم یکی از کسانی باشید که در منزل زمان زیادی را برای مطالعه دروس مدرسه مصرف میکنید بی آنکه متوجه باشید زمانتان را هنگام مطالعه از دست میدهید. خواندن کتابهایی که امروز در مدرسه، توسط معلم به شما تدریس شدهاند، بین نیم ساعت تا یک ساعت کافیست ولی برخی از دانش آموزان ساعتهای متمادی در منزل مطالعه میکنند بدون آنکه بتوانند زمان کافی برای تفریح، استراحت، تفکر و خیال پردازی های نوجوانانه خود صرف کنند.
یادگیری روشهای تندخوانی یکی از نیازهای بشر امروزی است و افراد زیادی با یادگیری فنون تندخوانی، سعی میکنند کیفیت و روش مطالعه خود را بهبود بخشند. با یادگیری فنون تندخوانی که چندان هم زیاد و وقت گیر نیست، خواهید توانست زندگی شخصی خود را متحول کنید و همچنین زندگی کسانی که در اطراف شما هستند را نیز به سمت رشد و سعادت دگرگون کنید. در کشورهای پیشرفته، برای رسیدن به اهداف، ابتدا راه آن را پیدا میکنند و سعی میکنند برای رسیدن به هدف، مسیر صحیح آن را طی کنند. مطالعه نیز از این امر جدا نیست و شما میتوانید با یادگرفتن فنون یادگیری، روش مطالعه خود را بهبود بخشید و درکمترین زمان، بهترین نتیجه را از مطالعه خود به دست آورید.
کتاب حاضر به عنوان یک کتاب جنبی و مکمل برای دیگر کتابهای تندخوانی نوشته شده است و سعی شده تا جای ممکن، مطالب و محتویات آن، همانند کتابهای دیگر تندخوانی نباشد. به همین منظور، خواندن این کتاب به تنهایی، تمام اطلاعات لازم در مورد تندخوانی را به شما منتقل نمیکند و فرض نویسنده برآن بوده است که خواننده این کتاب، یک کتاب دیگر در موضوع تندخوانی همانند کتاب مرجع کامل تندخوانی تونی بازان را مطالعه کرده باشد.
آیا تصور میکنید تندخوانی برای شما مفید نیست؟
شاید شما خود را کسی تلقی کنید که کتاب نمیخواند ولی مقدار زیادی از زمان ما به خواندن میگذرد.
خواندن نامههای اداری
خواندن حکم دادگاه
خواندن فیش آب و برق
خواندن ایمیلها، پیامکها و پیامها در صفحات اجتماعی
خواندن روزنامه و یا متن خبرهای زیرنویس در رسانه
خواندن تابلوها و بنرهای تبلیغاتی خیابان
خواندن کارنامه فرزندتان و یا مرور کتابهای وی
اگر همه تکه کاغذهایی که در طول روز میخوانید را کنار هم بگذارید، رقمی همچون یک کتاب کوچک را به دست میآید، اما تاکنون به ایناندیشیدهاید که شما میتوانید در راستای بهبود راندمان کاری خود، این متنها را در کمتر از نیمی از زمان مصرف شده مطالعه کنید؟
آیا تاکنون به ایناندیشیدهاید که اگر ده دقیقه وقت خالی دارید بتوانید یک کتاب یا یک فصل مشخص از یک کتاب را به صورت کامل مطالعه کنید تا از روزمرگی و تکرارهای خسته کنندهی روزانه رها شوید؟
...
تاریخچه تندخوانی آغاز تندخوانی از سال 1950 توسط یک معلم بوده است. داستان این معلم به تفصیل در کتاب The Evelyn Wood Seven-Day Speed Reading and Learning Program که توسط استنلی فرانک نوشته شده است بیان شده وی در سال 1959 فنونی را که به نام خودش ثبت کرده بود را در واشنگتن دی.سی به صورت کلاسیک تدریس نمود. وی نام تندخوانی را به روش مطالعه وود ثبت کرد و به مرور فقط عنوان اسپیدریدینگ از این نام باقی ماند. پس از شروع دوره اکادمیک، این روش مورد توجه و علاقه بسیاری از محققین قرار گرفت و بسیاری با تست کردن این روشها، این فرضیه که انسان میتواند تندتر بخواند را اثبات نمودند روش اسپیدریدینگ تا قبل از سال 1999 توسط محققین از فرضیه به یک اصل علمی تبدیل شد و همگان متفق النظر هستند که فن اسپیدریدینگ میتواند موجب افزایش سرعت مطالعه افراد شود فنون اسپیدریدینگ امروز با پشتوانه علمی اثبات شده، در حال تدریس میباشد. در بسیاری از دانشگاههای دنیا ، دورههای تندخوانی تحت عنوان دوره مهارتهای مطالعه، در حال تدریس میباشد. فن اسپیدریدینگ توسط بسیاری از موسسات آموزشی نیز در امریکا و اروپا تدریس میشود. در ایران، حدود سال 1370 تندخوانی توسط مهندس نصرت تدریس شد. وی که در امریکا این فنون را فراگرفته بود، در سالهایی که در ایران زندگی میکرد، سعی داشت تا فنون تندخوانی و آموزش زبان که در امریکا نیز یک امر جدید و نوینی محسوب میشد را به ایرانیان تدریس کند.